کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تقویم سال 1387 با پیشنهاد شوراى فرهنگ عمومى و تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى،23 مرداد، روز مقاومت اسلامى (پیروزى مقاومت اسلامى مردم لبنان بر رژیم صهیونیستى) نامگذارى شد.




بزرگ ترین شکست ارتش عبرى

اگرچه هر دو طرف درگیر در این جنگ، پایان 33 روز را روز پیروزى خود اعلام کردند، اما باید در نظر داشت، ارتش عبرى که تجربه شکست هاى سنگین به ارتش هاى عربى را در جنگ هاى گذشته اعراب و اسرائیل ازجمله جنگ شش روزه داشت، 33 روز پشت مرزهاى لبنان ماند و با وجود بمباران هاى بى سابقه و استفاده انبوه از سلاح هاى  نامتعارف، نتوانست مواضعى را در لبنان گرفته و تثبیت کند. در این زمینه، نمى توان گفت که ارتش عبرى  تضعیف شده، چراکه بنا به شواهد، این ارتش به جدیدترین و کاربردى ترین سلاح ها و آموزش ها مجهز بوده و از ارتش هاى برتر جهان به شمار مى آید. تنها مى توان گفت، قدرت گرفتن جریان مقاومت در قالب حزب الله لبنان اصلى ترین دلیل شکست ارتش عبرى بوده است.




موشک جواب موشک

شاید مهم ترین بُعد براى مهاجران صهیونیست و غیرصهیونیست به فلسطین اشغالى جدا از کیفیت زمین ها و زیبایى منطقه براى زندگى، امنیت بوده که حزب الله لبنان با فناورى هاى موشکى موجود در جبهه مقاومت توانست این موضوع را اثبات کند که با وجود آن که سپر دفاع موشکى و گنبد آهنین براى صهیونیست ها و مردم آمریکا هزینه هاى  هنگفتى داشته، اما عملاً بى مصرف بوده و موشک هاى کاتیوشا با برد متوسط با فناورى هاى ایران به راحتى  این گنبد را مى شکنند. انهدام تانک هاى مرکاوا که تولید رژیم اشغالگر قدس بوده و افزون  بر داشتن سامانه هاى  دیوار دفاعى در برابر سلاح هاى ضد زره، در آن زمان تنها تانک مقاوم در برابر حملات هسته اى اعلام شده بود، بعد دیگرى از شکست براى ارتش عبرى محسوب مى شد.

رویارویى ایران و آمریکا

در این میان، مى توان گفت در این نبرد، به وضوح رویارویى ایران و آمریکا به شکل کوچک آن به نمایش گذاشته شد. هرچند حزب الله به واسطه فاصله زیاد از ایران نمى توانست بهره هاى لازم را از حامى اصلى خود، یعنى ایران ببرد، اما رژیم صهیونیستى به واسطه وسعت قلمرو ایالات متحده به راحتى به امکانات و تجهیزات ایالات متحده دسترسى  داشت. در این جنگ اثبات شد که هرگونه حمله آمریکا به ایران مى تواند چه عاقبتى را براى آن ها به ارمغان بیاورد چراکه حزب الله که یک گروه محدود چریکى و دور از محور اصلى بود، چنان بلایى سر آن ها آورد تا هزینه رویارویى با ایران در این جنگ براى آمریکایى ها نیز مشخص شود.

ننگ تاریخى براى ارتشى قدرتمند
نبرد ناهمتراز و استفاده مؤثر از عوارض زمین و ایجاد زیرساخت هاى مناسب دفاعى در مناطق دفاعى جنوب لبنان، موضوعى بود که رزمندگان حزب الله لبنان در این منطقه اجرا کردند، اصل مهم در این مسأله، رعایت اصول اختفا، استتار و پوشش بود، به نحوى که با وجود آن که ارتش عبرى از تجهیزات بسیارى در زمینه جمع آورى اطلاعات برخوردار بود، نتوانست شناخت خوبى از منطقه هدف خود داشته باشد و در همین منطقه به شدت زمین گیر شده و سخت ترین شکست تاریخ خود را متحمل شد؛ شکستى که حتى در جنگ هاى بعدى، مانند جنگ هاى سه گانه غزه هم اتفاق نیفتاد. حجم بالاى خسارات به نیروى انسانى و تجهیزات یگان هاى مهاجم ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستى با وجود پشتیبانى آتش صددرصد هوایى و توپخانه اى از آن ها، چیزى نیست که بتوان به راحتى از آن گذشت. این نماد خفت و خوارى براى آن هاست و مطمئناً تا زمان نابودى خود نمى توانند این خفت و خوارى را جبران کنند.

  توکل به خدا و امدادهاى غیبى

درباره رزمندگان اسلام، توکل و توسل و نیز معنویت، یک موضوع اساسى است و بنا به وعده هاى مصرح الهى در قرآن کریم، نصرت الهى همراه با توکل کنندگان به خداست. در این جنگ نیز شرکت کنندگان از هر دو جبهه به این امر اذعان داشته اند که عواملى خارج از امور عادى، در شکست یا پیروزى آن ها دخیل بوده به گونه اى که عده زیادى از نیروهاى ارتش عبرى حتى در قبال آنچه براى آن ها اتفاق افتاده به جنون رسیده اند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی