کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

در عناوین مناسبت‌های جدید که برای درج در تقویم سال 1392 به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید پنجم ذیقعده که در تقویم‌ رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت حضرت صالح‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) (امامزاده صالح) نامگذاری شده به نام روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری و طی نامه‌ای برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد،وسپس به تصویب رسید.امید است این نامگذاری منشأ خیر و برکات کثیر برای ملت مسلمان ایران و شیعیان باشد و زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر آحاد مختلف مردم از فیوضات معنوی و روحانی بقاع متبرکه امامزادگان فراهم شود.




در اثنای تاریخ مؤمنان مبارز بسیاری بوده‌اند که در پی قیام علیه حکّام جور و حکومت‌های ستمگر روزگارشان به سرزمین ایران پناه آورده، زیسته و در این خاک هم خفته‌اند؛ از دیگر سو آغوش ایران و مردم مهربانش هماره پذیرای فرزندان آل الله(ع) بوده است.

همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب که «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود»، می‌توان با جلب توجهات و هدایت سرمایه‌های اجتماعی و دینی دوست‌داران اهل بیت(ع) در این سرزمین، به سمت رشد و بالندگی فرهنگی که خود زمینه‌ساز جریانی همه جانبه در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... خواهد بود، حرکت کنیم. 

اینان ذخایر معنوی ارزشمند خاموش در جای جای این خاک هستند که ملجأ و پناه بی‌پناهان و در راه‌ماندگان هدایت بوده و خواهند بود؛ نیکان دیروز که مذهب و هویت دینی امروزمان را پس از ائمه طاهرین(ع) مرهون شکیبایی و استواری ایشان هستیم.

زیننده است ما نیز به چندی از این اماکن های متبرکه و بقاع مذهبی شناخته شده کشوری هر چند اندک معرفی  کنیم.


بنای امام زادگان هاشم و محتشم(ع)

این بنا که از نظر گردشگری مذهبی حائز اهمیت است، به فاصله 75 کیلومتری از شهر مشهد و در روستای پیوه‌‌ژن قرار دارد و منسوب به مدفن امامزادگان
هاشم(ع) و محتشم(ع) از نوادگان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) است.




همه روزه زائران و مسافران بسیاری برای زیارت آرامگاه به این مکان می‌آیند که وجود قنات و آب فراوان آن سبب سرسبزی محوطه با سایه‌های کوهستانی شده و از نظر امکانات رفاهی در حد مطلوبی قرار دارد.

زیارتگاه و بقعه امامزاده قاسم

معرفی زیارتگاه و بقعه امامزاده قاسم در لرستان :
امامزاده قاسم یکی از بناهای تاریخی استان لرستان در غرب ایران است که قدمت آن به قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی می رسد. این آرامگاه ، در روستای امام زاده قاسم در دهستان چاپلق ( گاپله ) از توابع شهرستان ازنا و در دشت جاپلق واقع شده است . نام این روستا نیز برگرفته از همین امامزاده می باشد.

قدمت این امامزاده به دوره ایلخانی می رسد. کتیبه روی در ورودی این مقبره و نیز حاشیه های ضریح ، سال های ۷۳۸، ۸۰۸ و ۸۵۰ قمری را نشان می دهند.



این امامزاده دارای اولین موقوفات کشور بوده در ردیف آثار ملی ایران با شماره ۱۷۵۷ ثبت شده است. گنبد مخروطی شکل امامزاده قاسم با ۴۰ متر ارتفاع یکی از موارد خاص معماری در نوع خود و از عجایب معماری ایران می باشد . این گنبد از بیرون مخروطی ولی از داخل حرم به شکل کروی می باشد.



زیازتگاه و حرم امامزاده محمد


زیازتگاه و حرم امامزاده محمد در شهر بسطام  شاهرود:
در شهر بسطام جنب قبر بایزید بسطامى، بقعه‌اى بسیار معروف به نام بقعهٔ امام‌زاده محمد (ع) وجود دارد که بنا به روایتى، محل دفن فرزند امام صادق (ع) یا نوه او است.

بقعهٔ‌ اما‌م‌زاده محمد شبیه گنبدى است که در فاصله ۱۵ کیلومترى سمت شمال آن ساخته شده و تقریباً قرینهٔ یکدیگرند.





 امامزاده داوود

حرم امامزاده داوود واقع در غرب تهران:

امازاده داوود با یازده پشت به دومین امام شیعیان می‌رسد. گفته می‌شود که وی و برخی دیگراز بستگانش در همراهی امام هشتم شیعیان به ایران آمده و کشته شدند.

بقعه این امام زاده در دوران صفویه ساخته شدو در دوران فتحعلی شاه توسعه یافته است.

در دره‌های مجاور امام‌زاده داود در سمت مغرب و جنوب غربی در آبادی‌های رندان و سنگان بقعه‌هایی به نام امام‌زاده عمادالدین پدر امام‌زاده داود و امام‌زاده علاءالدین و امام‌زاده قاسم و امام‌زاده عقیل برادران امام‌زاده داود وجود دارد.






 




 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی