کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه

به وبلاگ کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه خوش آمدید .

کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) باغ خلیفه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

نهی امام صادق علیه السلام از ترور

پایه های اسلام ناب در رحمت ، مهربانی ، پرهیز از سنگدلی ، بخشایش وگذشت است واین دین الهی ،هرگز قتل پنهانی وبدون محاکمه وحکم قضایی را تأیید نمی کند.در واقع با کشتن انسانها به غیر از حق سر ناسازگاری دارد وبا آن مخالف است. ابوصباح کنعانی به امام جعفر صادق علیه السلام گفت:یکی از همسایه هایم که از قبیله همدان است،به علی علیه السلام دشنام می دهد، آیا اجازه می دهی اورا بکشم؟ امام فرمود:اسلام ترور را منع کرده است.او را رها کن زیرا به زودی فرد دیگری این کار را انجام می دهد. ابوصباح میگوید:به سوی کوفه رفته و در مسجد مشغول نماز صبح شدم. در این حال،گوینده ای از به قتل رساندن همسایه ام سخن میگفت که مانند مرده ای که باد کرده در رخت خوابش پیدا شده است. سپس گروهی آمدند و او را به خاک سپردند.




تعریف ترور

در فرهنگ سیاسی، ترور از ریشه لاتینterror به معنای ترس و وحشت گرفته شده و به رفتار و اعمال فرد یا گروهی اطلاق میشود که از راه ایجاد ترس،وحشت واستفاده از زور میخواهدبه هدف سیاسی خود برسد. در زبان فاسی هم ترور به معنای ترس زیاد، بیم و هراس و خوف و وحشت است و تروریست به اعمال ترور، طرفدار ترور، آدم کش یا کسی که برای سیدن به هدف خود کسی را به طور غافلگیرانه  بکشد یا ایجاد وحشت وهراس کند، گفته میشود.




پدیده تروریسم، موضوعی است که برای ما ایرانیان که قربانیان آن هستیم، آشناست. آمریکایی ها به مدت دو ده،سازمان تروریستی منافقین را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی وتبلیغی خود درآورند و همه  گونه امکانات  در اختیارشان قرار دادند واز جنایات تروریستی آنانبر ضد مردم  یا مسئولان نظام جمهوری اسلامی حمایت کردند این گروهک شیطان صفت با شیوه قهرآمیز وترورهای فراوان ،درصددحذف فیزیکی عناصر کار آمد و طراحان نظام بر آمد تا با ایجاد خلأهای جدی در ارکان حساس کشور ،ضربه ای اساسی به جمهوری اسلامی ایران وارد آورد ترور شهدای محراب، شهدای هفتم تیر وشهدای هشتم شهریور  برخی از مهم ترین ایت ترور ها به شمار می آید.در این راستاف هشتم شهریور، سالروز شهادت مظلومانه باهنر و رجایی،<<روز مبارزه با تروریسم>> نامگذاری شده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی